środa, 20 sierpnia 2014

Czy Google jest złe?

Dla wielu osób pozycjonowanie stron internetowych to nieustanna walka z Google. W kręgach pozycjonerów jest to najbardziej wyzyskująca i nieuczciwa firma na świecie. Jest oskarżana o oszukiwanie ludzi, szpiegowanie, złe wyniki wyszukiwania oraz manipulacje i przekręty przeciw wszystkim firmom. Czy firma Google jest taka zła?

Wiele działań uznawanych za oszustwa firmy Google wydaje mi się mieć głębszy sens. Przykładem może być narzędzie disavow tool które jest wszechstronnie krytykowane. Dzięki temu narzędziu o wiele łatwiej skontaktować się z właścicielem katalogu lub strony z niskiej jakości linkami. Znacznie to ułatwia prace ludziom usuwającym skutki pracy nieumiejętnych firm. Da mnie to jest duży postęp, szczególnie w polskich realiach.

Google uczy odpowiedzialności za swoje działania w sieci. Chce aby internet przestał być miejscem anonimowym. Kierunek ten wydaje się słuszny. Następnym przykładem są zmiany w komentarzach na YouTube. Od pewnego momentu prawie każdy komentarz jest podpisany imieniem i nazwiskiem. Efekt tej zmiany jest bardzo pozytywny. Widać o wiele wyższą kulturę wypowiedzi niż przed zmianą.
Czy Google zarabia na nas duże pieniądze? Jasne. Jednak jako korporacja ma do tego pełne prawo. Każdy na rynku działa dla zysku. Wszechstronna niechęć do Google jest dla mnie dziwna. Myślę, że wiele osób po prostu nie rozumie kierunku zmian. To powoduje niezrozumienie i negatywne emocje.

O wiele lepiej jest patrzeć na Google jak na partnera w biznesie. Wtedy współpraca z tą firmą (jeśli można to tak nazwać) będzie bardziej przyjemna i skuteczna. Takie podejście daje też szansę lepiej zrozumieć kierunek zmian, aby się do nich dostosować.

1 komentarz: